Breadcrumbs

Strona główna Dla Rodziców



Dla Rodziców
AUDYCJA MUZYCZNA PDF Drukuj Email

Dnia 23 maja mogliśmy podziwiac przepiękne walce podczas audycji muzycznej pt."Walce wiedeńskie".

 
WARSZTATY PDF Drukuj Email

Dnia 29.03.2017 r. nasze przedszkolaki uczestniczyły w bardzo ciekawych warsztatach dotyczących prądu elektrycznego.

 
List do rodziców PDF Drukuj Email

 

TYDZIEŃ 6. JESIEŃ DAJE NAM WARZYWA

Drodzy Rodzice!

Ten tydzień był kolejnym podejmującym tematykę zdrowego żywienia. Warzywa, podobnie jak owoce, dostarczają człowiekowi wielu witamin oraz innych składników przyczyniających się do zachowania zdrowia. Dzieci utrwalały nazwy warzyw, liczyły je, dzieliły ze względu na różne cechy (tj. kształt, czy kolor) oraz lepiły z plasteliny.

Wprowadzamy w świat wartości: ja, samodyscyplina, współpraca...

Uczymy tego, co najważniejsze

· Doświadczenia emocjonalno-społeczne:

- kształtowanie codziennych nawyków higienicznych – mycie rąk po zabawie i przed posiłkami;

- wdrażanie do porozumiewania się umiarkowanym głosem;

- wdrażanie do przestrzegania reguł, zasad bezpieczeństwa oraz zgodnej zabawy.

· Doświadczenia sensoryczno-motoryczne i poznawcze:

- rozwijanie zmysłu dotyku i węchu;

- poznanie znaczenia jedzenia warzyw dla zdrowia;

- wdrażanie do uważnego słuchania i wykonywania poleceń;

- kształtowanie umiejętności różnicowania kształtów: podłużne, okrągłe;

- rozwijanie sprawności manualnej;

- utrwalanie nazw i kolorów warzyw;

- porównywanie wyglądu i smaku ogórków surowych i kwaszonych;

- wdrażanie do posługiwania się określeniami: kwaśne, niekwaśne (wyraz nie jako zaprzeczenie cechy), krótka – długa, gruba – cienka;

- doskonalenie umiejętności przeliczania, porównywania i stosowania określeń: dużo – mało, mniej, więcej, tyle samo;

- kształcenie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych (elementy emisyjne i logopedyczne);

- ćwiczenie pamięci i spostrzegawczości wzrokowej i słuchowej;

- rozwijanie umiejętności odtwarzania rytmicznych układów według wzoru;

- poznanie jadalnych części roślin: korzeń, łodyga, liść;

- ćwiczenia z zakresu profilaktyki logopedycznej, usprawnianie narządów artykulacyjnych;

- rozwijanie umiejętności modelowania podstawowych kształtów z masy plastycznej, wdrażanie do prawidłowego trzymania kredki.

Jak wspierać dziecko?

Umiejętność klasyfikacji rzeczy ze względu na określoną cechę pomaga dziecku zrozumieć świat, dostrzec w nim pewne reguły oraz uczyć się matematyki. Jest to umiejętność, którą warto ćwiczyć podczas zabaw w domu. Robienie na przykład porządków może być ku temu doskonałą okazją bez względu na to, czy będą to zabawki (piłki, misie, klocki), ubrania (majtki, skarpetki, koszulki) czy sztućce. Krótkie podsumowanie rodzica nazywającego każdy ze zbiorów i mamy lekcję matematyki dla przedszkolaka!

Warto porozmawiać o... ulubionych warzywach

Niestety warzywa często są tymi nielubianymi przez dzieci przegryzkami czy dodatkami do dań. Może po minionym tygodniu warto zaproponować dziecku spróbowanie jakiegoś nowego warzywa. Zabawa w odgadywanie warzyw po smaku lub poprzez dotyk, czy wspólne gotowanie mogą być dobrym początkiem rozmowy o ulubionych warzywach i polem do odkrywania nowych potraw z ukochanego warzywa.

Warto poczytać...

L. Child, Za nic na świecie nie zjem pomidora, Media Rodzina

Z. Poletyło, Z koszyka ogrodnika, WAM


 

 
RYSUJMY WIERSZYKI! PDF Drukuj Email

Rysowane wierszyki są doskonałą formą zabawy z małym dzieckiem, którą mogą wykorzystać rodzice. Zabawa polega na ilustrowaniu podczas mówienia tekstu wierszyka odpowiednimi elementami rysunku, a kolejność rysowanych elementów powinna być zgodna z wypowiadanym tekstem.
Młoszym dzieciom (3 - 4- letnim) rysunki wykonują osoby dorosłe, można także zachęcić do kolorowania powstałych schematów, jak również do uzupełniania rysunku o elementy według własnego pomysłu (np. trawkę, słoneczko, chmurki, itp.). Dziecko może wykonać rysunek samodzielnie ale wtedy nie należy wymagać od niego dokładnego kopiowania, ani też "idealnych" kresek czy kółek.
Starsze dzieci można zachęcić do samodzielnego tworzenia rysunków. Można takżepoprosić aby dziecko wzbogaciło rysunek o elementy wymyślone przez rodziców (używając przyimków: obok, nad, pod, przed, itp.).
Rysowane wierszyki doskonale stymujują rozwój mowy dziecka, stanowią doskonałą formę aktywizowania dzieci nieśmiałych, z opóźnionym rozwojem mowy. Ponadto rysowane wierszyki pobudzają procesy poznawcze, np. spostrzeganie, myślenie, uwagę i wyobraźnię oraz zjednej strony - uspokajają dzieci nadpobudliwe, z drugiej zaś strony - pobudzają dzieci zahamowane.
Oto kilka wierszyków:


        KWIATEK                                                                 DYMEK

W środku koło , na nim płatek,                              Leci dymek przez kominek,      
drugi płatek, trzeci płatek,                                    a tuż za nim drugi dymek!
czwarty płatek,                                                       A za drugim trzeci dymek!
jeszcze kreska.                                       I jest kwiatek.Lecą razem przez kominek!
                      (E. M. Skorek)                                                   (E. M. Minczakiewicz)


                  
    



      ŁAWECZKA                                           ŚLIWECZKA

Na dwóch kreseczkach                                        Owal,
połóż deseczkęw                                         środku kreseczka,
i masz.... ławeczkę!                                          ogonek.
           (E. Węglewska)                              I już jest śliweczka!
                                                                             (E. M. Skorek) 


             




      OWIECZKA                                                               JEŻYK

Plynie mały obłoczek,                                       Mała Iga chce dziś zwierza,
ma ogonek jak loczek.                                          narysuję więc jej jeża.
Kopytka i łepek mały.....                                     Tu dam kreskę i półkole,
Oto rysunek cały!                                             wśrodku kolec, kolec, kolec....
Z obłoczka wyszła owieczka,                              Tu główkę, tu nosek dam.
puszysta jak poduszeczka.                                 Jeszcze oczko i jeżyka mam.
                       (E.M. Skorek)                                                          (E.M. Skorek)



                



       BAŁWANEK                                                           OKULARY

Nasz bałwanek,śmieszny panek:                         Kółko, kółko i kreseczka
zrobię kulę, zrobię dwie,                                     tu laseczka, tam laseczka.
skleję i trzymają się!                                             Widzi młody, widzi stary,
Trzecia kulka - oto głowa                                     że nam wyszły ... okulary!
i figurka już gotowa!                                                                 (E. M. Skorek)
Oczy - czarne plamki dwie,
prosty nos, buzia w skos (...)
Rózga, czapka nieco krzywo
i skończone nasze dziwo!
                (W. Szumanówna)



                      
                              



         JABŁUSZKO                                                               KURCZĄTKO

Rysuję serduszko, ale bez czubeczka,                   Kurczątko z jejeczka się urodziło....
tu środek, ogonek,                                                    Główkę, najpierw wychyliło,
brakuje listeczka.                                                            na dwie nóżki wyskoczyło.
Zobacz, co tu z drzea spadło.                                                   (E. M. Minczakiewicz)
Duże, smaczne, słodkie jabłko!
                               (E. M Skorek)

                 

                 




     KOT NA PŁOCIE                                                      DOMEK

Dwa patyki i szczebelki -                                          Na domek Tereski
bEdzie płotek Petronelki.                                          rysuje trzy kreski.
A jej kotek wlazł na płotek,                                 Na nich deska położona,
mruczy, że aż strach!                                              linia z linią połączona.
         (E. M. Minczakiewicz)                                     Prostokąt i kwadraty dwa.
                                                                                   drzwi i okna domek ma.
                                                                                                 (E. M. Skorek)

               
                



KURCZĄTKO                                                                             AUTO

Kurczątko z jajeczka się urodziło....                                   To prostokąt
Główkę, brzuszek wychyliło                                                   i dwa kółka.
Na dwie nózki wyskoczyło.                                       Z przodu kwadrat, z tyłu rurka.
Czarna oczka otworzyło,                                          Warczy, prycha, więc już wiecie,
Dziobek mały rozchyliło,                                                  że to auto sobie jedzie.
                (W. Szumanówna)                                                 (E. M. Minczkiewicz)


                             
 



     ŚlLIMACZEK                                                                    KOTEK

Pasek zamiast nóżki,                                         Kółko , kreska, łuk niewielki,
a na czubku różki.                                            będzie kotek z kresek cienkich.
Tutaj mała buzia,                                               Haczyk, kreski - tylne nogi,
tu skorupka duża.                                           oczy, uszy, nosek niezbyt srogi.
I już każdy wie dzieciaczek,                                       Wąsy tylko dorysuję,
że to jest ..... ślimaczek!                                      i już kot na płot wskakuje!
                 (E. M. Skorek)                                                             (E. M. Skorek)



                      





Na podstawie ksiązki "Rysowane wierszyki" E. M. Skorek.

 
APELE DO RODZICÓW PDF Drukuj Email

                                                             APELE DO RODZICÓW


         MAMO,TATO - ABYM CZUŁ SIĘ BEZPIECZNIE:


 - KOCHAJ MNIE ZA TO, ŻE JESTEM, A NIE ZA CO ROBIĘ.
- MÓW CZĘSTO, ŻE MNIE KOCHASZ.
- PRZYTULAJ MNIE.
- POŚWIĘCAJ MI TROCHĘ CZASU KAŻDEGO DNIA - BAW SIĘ ZE MNĄ W TO, CO LUBIĘ.
- OPIEKUJ SIĘ MNĄ I DBAJ O MOJE POTRZEBY.
- DOTRZYMUJ OBIETNIC.
- ROZMAWIAJ ZE MNĄ, SŁUCHAJ UWAŻNIE TEGO, CO MÓWIĘ.
- POZWÓL MI MIEĆ WŁASNE ZDANIE, PODEJMOWAĆ PROSTE DECYZJE.
- BĄDŹ CIERPLIWY, GDY UCZĄC SIĘ CZEGOŚ POPEŁNIAM BŁĘDY.
- SZANUJ MOJE SEKRETY I TAJEMNICE.
- OKAŻ ZROZUMIENIE DLA MOICH LĘKÓW.
- TRAKTUJ POWAŻNIE MOJE MARZENIA.


         MAMO, TATO - ABYM SIĘ DOBRZE ZACHOWYWAŁ:


- UCZ MNIE ZASAD, KTÓRYCH MUSZĘ PRZESTRZEGAĆ.
- NIE POZWALAJ MI NA WSZYSTKO - BĄDŹ WOBEC MNIE KONSEKWENTNY.
- STWÓRZ "SYSTEM" KONSEKWENCJI, KTÓRE WOBEC MNIE WYCIĄGASZ, GDY ZACHOWUJĘ SIĘ NIEZGODNIE Z UMOWĄ.
- GDY JESTEM NIEGRZECZNY - NIE KRZYCZ, NIE STRASZ MNIE, NIE KRYTYKUJ PRZY INNYCH LUDZIACH - WYCIĄGNIJ USTALONE WCZEŚNIEJ KONSEKWENCJE.
- NIE OCENIAJ MNIE, A TYLKO MOJE ZACHOWANIE, WYJAŚNIAJ MI CO ROBIĘ ŹLE.
- WYBACZAJ MI SZYBKO.
- PRZEPRASZAJ MNIE, GDY SAM ZACHOWAŁEŚ SIĘ NIEWŁAŚCIWIE.
- STARAJ SIĘ MÓWIĆ MI PRAWDĘ.
- ZACHĘCAJ MNIE DO DZIAŁAŃ, KTÓRE SĄ DLA MNIE TRUDNE, ALE CHROŃ MNIE PRZED NIMI.
- POMAGAJ MI, ALE POZWALAJ NA MOJĄ SAMODZIELNOŚĆ.
- PAMIETAJ, ŻE UCZĄC SIĘ MAM PRAWO POPEŁNIAĆ BŁĘDY - DAJ MI SZNSĘ NA ICH POPRAWIENIE.
- CHWAL MNIE CZĘSTO, NAWET ZA MAŁE SUKCESY I NAGRADZAJ ZA DUŻE OSIĄGNIĘCIA.
   

 
PDF Drukuj Email

 

 


SPACER Z DZIECKIEM

Nie ma złej pogody na wyjście na dwór... jest tylko źle dopasowane ubranie....
Zdrowe dziecko powinno codziennie wychodzić na dwór, jeśli dziecko jest chore nie powinno chodzić do przedszkola.
Dzieci nie chorują z powodu wyjścia na dwór.... dzieci chorują bo siedzą w dusznych pełnych wirusów salach, których rodzice nie pozwalają wietrzyć bo przeciąg, bo chłód, bo zawieje.
Przegrzanie jest najprostszą drogą do zaburzenia dziecku odporności.

 

 


Naszą witrynę przegląda teraz 15 gości 



TA STRONA UŻYWA COOKIE

X Nie pokazuj więcej
Dowiedz się więcej o celu ich używania w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki