Deklaracja Dostępności
Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Wadlewie
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Wadlewie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej strony internetowej Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Wadlewie.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
- zamieszczone informacje są w postaci artykułów lub załączników, które nie są dostępne cyfrowo w całości, bo zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej lub nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań,
- zamieszczone informacje w postaci załączników są w postaci skanów z uwagi na charakter informacji jaki jest niezbędny do opublikowania informacji,
- zdjęcia z wydarzeń nie posiadają pełnych opisów alternatywnych.
Ułatwienia
- Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
- Istnieje możliwość powiększenia podglądu strony.
- Zadbano o odpowiedni kontrast tekstu do tła. Dzięki temu materiały osadzone na stronie są czytelne także dla osób słabiej widzących.
- Użytkownicy korzystający wyłącznie z klawiatury mogą częściowo poruszać się po serwisie za pomocą klawisza Tab.
- Niektóre zdjęcia i grafiki w serwisie mają alternatywne opisy, aby ich treść była dostępna dla osób niewidomych oraz osób które nie wyświetlają grafiki na przykład na urządzeniach mobilnych.
- Istnieje możliwość powiększenia czcionki na stronie internetowej szkoły.
- Osoby zamieszczające teksty na stronie dokładają starań, aby były one zrozumiałe oraz formatowane w sposób zgodny z zasadami dostępności.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Data publikacji strony internetowej szkoły: 19 sierpnia 2019 r.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 22 października 2020 r.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Małgorzata Kruk.
- E-mail: spwadlew@wp.pl
- Telefon: 44 6312 12 87
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Dyrektor Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Wadlewie
- Adres: Wadlew 59, 97 - 403 Drużbice
- E-mail: spwadlew@wp.pl
- Telefon: 44 631 12 87
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Do budynku szkoły prowadzi główne wejście, które jest ogólnodostępne w godzinach pracy szkoły. Osobami oddelegowanymi do udzielania informacji przy wejściu głównym są pracownicy obsługi.
Sale lekcyjne usytuowane są na parterze i pierwszym piętrze. Budynek nie posiada windy łączącej parter z I piętrem.
Drogi ewakuacyjne wewnątrz budynku są oznakowane.
Budynek częściowo dostosowany jest dla osób niepełnosprawnych oraz zagwarantowane są alternatywne formy w postaci pomocy udzielanej przez wyznaczone osoby.
Do szkoły może wejść osoba z psem asystującym.
W szkole nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.