Jak połączyć informatykę z matematyką?

Uczniowie klasy VI, Kacper Sadurski oraz Seweryn Pik, na zajęciach z informatyki wykonali pokazowe animacje w Scratch. Zadanie polegało na tym, aby wykorzystać z podręcznika do matematyki ilustrację o kolejności wykonywania działań (pociąg). Należało zrobić zdjęcie tego obrazka, przenieść do komputera, a następnie w programie graficznym wyciąć tło, zapisać w formacie bez tła i wykorzystać jako „postać” w Scratch. Wszystkie obrazki (tła - sceny) w animacji wykonane są samodzielnie. Uczniowie używali do tego programów: GIMP, Paint, Inkscape, Vectornator. Jak widać, chłopaki świetnie radzą sobie z obróbką graficzną, programowaniem i kolejnością wykonywania działań. Gratulacje dla Kacpra i Seweryna!

Link do animacji Kacpra: https://scratch.mit.edu/projects/461033609

 

Link do animacji Seweryna: https://scratch.mit.edu/projects/456711589/